Span Stefania, Clementi Patrizia, Arbulla Deborah : Akadálymentes múzeum. A könnyen érthető nyelv és az augmentatív és alternatív kommunikáció a tudományos ismeretterjesztés szolgálatában.

A fizikai akadályok mellett számos embernek ún. kulturális akadályokkal is szembe kell néznie nap mint nap: ezek a nehézségek leginkább az információhoz való hozzáférés terén mutatkoznak. A megfelelő eszközök biztosításával ezeket az akadályokat is felszámolhatjuk annak érdekében, hogy valódi inklúzióról és a társadalomban való valódi részvételről beszélhessünk. A „Cooperativa Sociale Trieste Integrazione a marchio Anffas … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2023.1.9

Loványi Eszter : A segítőkutyák valóban szinte „bárhová” elkísérhetik gazdájukat? Közszolgáltatást nyújtó intézmények képviselőivel végzett interjús vizsgálat eredményei.

Segítőkutya-gazdák gyakran szembesülnek azzal, hogy – a hatályos jogszabályi rendelkezések ellenére – speciálisan képzett négylábú társuk jelenléte miatt megtagadják számukra valamely (köz)szolgálatás igénybevételét. A tanulmány – segítőkutya-gazdák körében végzett, szélesebb spektrumú kutatások tanulságaira támaszkodva – közszolgáltatók képviselőivel készült 15 interjúbeszélgetést mutat be, melyek tartalmi kiértékelése MAXQDA szövegelemző szoftver támogatásával történt. A vizsgálat feltárt néhány, a … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2021.1.13

Zajácz Dávid Pál : Értelmileg akadályozott gyermekeknek, tanulóknak szolgáltatást nyújtó köznevelési intézmények honlapjainak könnyen érthető tartalmairól

Jelen szemlézés célja, hogy felhívja az értelmileg akadályozott gyermekek tanulók figyelmét a szolgáltatást nyújtó köznevelési intézmények honlapjain található információkhoz való egyenlő esélyű hozzáférés fontosságára. Véletlenszerűen kiválasztott készségfejlesztő iskolák és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények honlapjait vizsgáltam 2019 tavaszán abból a szempontból, hogy vannak-e a honlapon könnyen érthető információk.

DOI: 10.31287/FT.hu.2020.1.8

Hegedűs Hanga : A kevesebb néha több

Jelen tanulmány az XXXIV. OTDK-ra benyújtott „A kevesebb néha több” c. dolgozat alapján készült. A pályamunka Szegeden, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán megrendezett helyi fordulón 2018. november 21-én 1. helyezést, Budapesten, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2019. április 26-án megrendezett országos fordulón pedig 2. helyezést ért el a Pedagógiai, Pszichológiai, … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2020.1.7