Segítőkutya-gazdák gyakran szembesülnek azzal, hogy – a hatályos jogszabályi rendelkezések ellenére – speciálisan képzett négylábú társuk jelenléte miatt megtagadják számukra valamely (köz)szolgálatás igénybevételét. A tanulmány – segítőkutya-gazdák körében végzett, szélesebb spektrumú kutatások tanulságaira támaszkodva – közszolgáltatók képviselőivel készült 15 interjúbeszélgetést mutat be, melyek tartalmi kiértékelése MAXQDA szövegelemző szoftver támogatásával történt. A vizsgálat feltárt néhány, a konfliktushelyzetek hátterében megbúvó „sokrétű” okot is. A tanulmány, a mindenki által elfogadható megoldás előmozdítása érdekében, javaslatcsomaggal és annak realitását alátámasztó hatásútvonal-térképpel zárul. A szerzőre erősen hatott az inkluzív (emancipatív) szemléletmód, ugyanis maga is érintett személy (mindennapjait hallássérült-segítő kutya könnyíti meg), így személyes tapasztalatait is megosztja.