2024/2 | A fogyatékos emberek állampolgárságát bejósló tényezők

A tervezett kvalitatív tanulmány célja, hogy feltárja a fogyatékossággal élő, kenyai egyetemi hallgatók megélt tapasztalatait, különös tekintettel az oktatásban betöltött állampolgári szerepükre. Az állampolgárság egy befogadó társadalmi intézmény, amely kategorizálja a társadalmi tagságot, valamint az egyén és a társadalom közötti kapcsolatot. Az állampolgár tehát olyan szereplő, aki képes egyéni döntéseket hozni és részt venni a … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.en.2024.2.12

2024/1 | A fogyatékosságkutatás általános tendenciáinak feltárása: koncepciók és módszerek

A fogyatékosságtudomány elméletek, pedagógiák és gyakorlatok mátrixát alkotja. Az évek során a fogyatékosságtudomány számos kiigazításon ment keresztül a meghatározás, a kutatási eredmények, a módszerek, a fogalmak és az elméletek tekintetében. A fogyatékosság fogalmának meghatározása nemcsak országonként, hanem egy-egy országon belül is eltérő a jogi, politikai és társadalmi diskurzusok fejlődése miatt. Ebben a cikkben félig szisztematikus … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.en.2024.1.2