2024/1 | Iskolai tapasztalatok felnőtt fogyatékos személyek narratíváin keresztül

Magyarországon az 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról adott lehetőséget arra, hogy a fogyatékos gyermekek integrált óvodai-iskolai nevelése, oktatása megkezdődjön, majd ennek széles körű elterjedését támogatta az 1998. évi XXVI. törvény a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról. Az integráció folyamatát nemcsak a gyerekek állapota és a szülők döntése határozza meg, hanem a rendelkezésre álló … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2024.1.5

2022/1 | Bipoláris affektív zavarral diagnosztizált felnőtt személyek online történetei egy participatív kutatás tükrében.

A pszichoszociális fogyatékossággal élő emberek többsége láthatatlan, „akadályozottságuk” nem szembetűnő, a többi fogyatékossági csoporttal összehasonlítva mégis a pszichoszociális fogyatékossággal élő emberekkel szemben a leginkább jellemző az elutasító attitűd (Akin & Huang, 2019). Talán éppen emiatt a digitális térben egyre több sorstársi csoport jött létre az elmúlt években. Jelen kutatásunkban egy weboldalon megjelent, két bipoláris zavarral … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2022.1.5