Svastics Carmen, Kórodi Edit, Csillag Sára, Győri Zsuzsanna, Hidegh Anna Laura : A tudás hatalom? Formális, nem-formális és informális tanulás a fogyatékossággal élő vállalkozók életútjában.

A fogyatékossággal élő vállalkozók vállalkozói kompetenciái számos szempont szerint kategorizálhatók és írhatók le. Jellemzően személyes és a vállalkozás működéséhez szükséges kompetenciákat takarnak, melyek formális, nem-formális és informális tanulási folyamatok eredményeként jönnek létre. Kutatásunkban 29, fogyatékossággal élő vállalkozóval készített interjúk alapján úgy találtuk, hogy a sikeres vállalkozáshoz szükséges a közoktatásban megélt integrációs tapasztalat, a szakmai készségek … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2024.2.6

Osztián Doris : Mi így csináljuk – A Gennaro Iskola készségfejlesztő tagozatának bemutatása

Intézménybemutatás keretében a Gennaro Verolino Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium készségfejlesztő iskolai tagozatán zajló munkába kap betekintést az olvasó. A témához szorosan kapcsolódó humánerőforrás átszervezése mentén, a tanulók fókuszba állítása révén fogalmazódnak meg nehézségek, hibák és eredmények. A bemutatás célja a saját szakmai fejlődés bemutatása, az eddigi eredmények összefoglalása. Az intézmény teljes szemléletformálása … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2024.2.3