2024/1 | A mesehallgatás fontossága különleges gyermekotthonokban élő értelmileg akadályozott gyermekek számára

Tanulmányunkban egy magyarországi különleges gyermekotthonban értelmileg akadályozott gyermekekkel megvalósított mesemondó program kezdeti lépéseit kívánjuk bemutatni, hogy betekintést nyújtsunk a különleges gyermekotthonok működésébe/működésébe/ mindennapjaiba, valamint alternatív utat kínáljunk más, hasonló profilú intézmények számára. Jelen tanulmány illusztrálására egy nem hagyományos módszert alkalmaztunk egy valódi inuit népmese, a „Kagsagsagsug” felhasználásával, amelynek variációját a szöveg végén közöljük.

DOI: 10.31287/FT.en.2024.1.6

2022/1 | Szépirodalom – könnyen érthetően?

Meggyőződésünk, hogy a tanulásban akadályozott és az értelmileg akadályozott embereknek is szükségük van arra, hogy szépirodalmi műveket olvassanak. A kultúrához, ezen belül az irodalomhoz való hozzáférés jogát a fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ-egyezmény is megerősíti. Jelen helyzetfeltáró tanulmányban először bemutatjuk a probléma kontextusát. Magyarországon nincs még hagyománya annak, hogy miként lehetne a szépirodalmi műveket … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2022.1.8