Sándor Anikó, Fazekas-Vinkovits Ágnes Sarolta, Kovács Krisztina, Könczei György : “…Próbálok koncentrálni arra, hogy ilyen nemi megkülönböztetés, de alapvetően a fogyatékosok körében nem ez a probléma” A fogyatékossággal élő hallgatók felsőoktatási részvételét akadályozó és hátráltató tényezők

A tanulmány a felsőoktatáshoz való hozzáférést akadályozó látható és láthatatlan strukturális akadályokat és előítéleteket vizsgálja, magyarországi és nemzetközi példákkal illusztrálva. A cikk gyakorlatorientált, reflektív megközelítéseket és egy esettanulmányt mutat be, amely a felsőoktatásban az egyenlőtlenségeket fenntartó mögöttes mintákat és diskurzusokat vizsgálja. A megfontolások és megállapítások betekintést nyújtanak a stakeholderek számára a rendszerszintű akadályokba és kihívásokba, … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.en.2024.2.5

Bányai Borbála, Légmán Anna : Iskolai tapasztalatok felnőtt fogyatékos személyek narratíváin keresztül

Magyarországon az 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról adott lehetőséget arra, hogy a fogyatékos gyermekek integrált óvodai-iskolai nevelése, oktatása megkezdődjön, majd ennek széles körű elterjedését támogatta az 1998. évi XXVI. törvény a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról. Az integráció folyamatát nemcsak a gyerekek állapota és a szülők döntése határozza meg, hanem a rendelkezésre álló … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2024.1.5