Otieno Michael Ochieng:

A fogyatékos emberek állampolgárságát bejósló tényezők


2024/2 | #aktív állampolgárság az oktatásban #autonómia #befolyás #biztonság #fogyatékos diákok #részvétel | DOI: 10.31287/FT.en.2024.2.12

A tervezett kvalitatív tanulmány célja, hogy feltárja a fogyatékossággal élő, kenyai egyetemi hallgatók megélt tapasztalatait, különös tekintettel az oktatásban betöltött állampolgári szerepükre. Az állampolgárság egy befogadó társadalmi intézmény, amely kategorizálja a társadalmi tagságot, valamint az egyén és a társadalom közötti kapcsolatot. Az állampolgár tehát olyan szereplő, aki képes egyéni döntéseket hozni és részt venni a társadalom döntéshozatali folyamataiban. Az állampolgárság tanulmányban figyelembe vett elemei a hallgatók biztonsága, autonómiája és hatása. A tanulmányban résztvevő hallgatók rekrutációja elméleti mintavétellel történik. A tanulmány a Grounded Theory megközelítést követi, és félig strukturált életútinterjúkat használ a kvalitatív adatok generálásához. Az adatok elemzése kvalitatív tartalomelemzéssel történik. A kutatás várható eredménye, hogy az eredményeket felhasználva olyan megfelelő fejlesztési stratégiákat alakíthassunk ki, amelyek javíthatják a fogyatékos hallgatók teljesítményét és részvételi arányát az oktatás minden szintjén Kenyában.