Dan Goodley : Disability Studies An Interdisciplinary Introduction 2nd edition 9. Education. Challenging neoliberal-ableist education through critical pedagogy
DOI: 10.31287/FT.hu.2019.1.1
Részlet a tanulmányból: “Gyermekként tele vagyunk olyan elrugaszkodott álmokkal, amelyeknek csekély része valósul csak meg a való életben is. Többnyire katonák, űrhajósok, festők, énekesek, színészek vagy világutazók szeretnénk lenni. Vagy mind egyszerre!”
DOI: 10.31287/FT.hu.2019.1.6Részlet a tanulmányból: “Sok mindenről leesett a bűntudat, amióta tudom, hogy autista vagyok. Látom magam az iskola hátsó kapujánál Szentendrén, kisiskolásként, ahogy nem merek elindulni a buszmegállóhoz. Nekem ugyanis a nagyanyám mindig azt sulykolta, hogy ne álljak szóba idegennel. Ez nagyon erősen belém vésődött. Az iskolának két bejárata volt, nekünk, gyerekeknek csak az elsőt lehetett … Read more
DOI: 10.31287/FT.hu.2019.1.7Részlet a tanulmányból: “Surányi Csenge vagyok és ADHD-s. Természetesen érdekel minden cikk, felfedezés, teória, kutatás és műalkotás, mely a kondíciómhoz – nevezzük így, a betegség vagy fogyatékosság szavak szerintem nem találóak erre az állapotra – köthető. Egy egyetemi tanárom ajánlotta Marko Ferek Hiperaktív álmodozók című könyvét. Ferek a könyvében saját életútját írja le. Hatalmas képzelőerővel … Read more
DOI: 10.31287/FT.hu.2019.1.8Részlet a tanulmányból: “Preambulum. 2006-ban Zászkaliczky Pétertől hallottam először Tim történetéről. A Gyógypedagógiai preambulum című, elsőéves gyógypedagógus hallgatók számára kötelező előadáson döbbentem rá arra, hogy a fogyatékossággal élő személyeket érő elnyomás és diszkrimináció nem a megszületéssel, hanem annál sokkal korábban kezdődik. Ez a gondolat jelentős hatással volt később az elméleti és gyakorlati szakmai munkámra egyaránt.”
DOI: 10.31287/FT.hu.2019.1.10