Skip to content
Kiadó: ELTE BGGYK

Hungarian Journal of Disability Studies & Special Education – HU ISSN 3004-0108 (Online)

  • Aims and scope
  • 2024/2
  • All issues
    • Articles grouped by issues
    • Articles grouped by authors
    • Articles grouped by keywords
  • About the journal
    • Publishers' policy
    • Basic Ethical Principles
    • Open access to the articles
    • Impressum
  • For the authors
  • Contact us
  • MagyarMagyar

Szerző: Berzsenyi Emese

2022/1: Neveléstörténész, a BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszékének adjunktusa. Vallástudományi, valamint kultúra- és társadalomtörténeti előképzettséggel egy speciális kutatási terület vizsgálatára vállalkozott. Multidiszciplináris módon tárja fel a fogyatékos személyek életének és körülményeinek történeti alakulását a nagy világvallások által meghatározott kultúrákban. Dolgozott középiskolai tanárként, és évtizedek óta foglalkozik német nyelvű fordításokkal.

Affiliation: Budapest University of Technology and Economics Faculty of Economic and Social Sciences Department of Technical Education
email: berzsenyi.emese _at_ gtk.bme.hu

2022/1 | How did we prepare for the lector’s language exam? – A narrative report

This article is the authors’ parallel account through which the readers can become familiar with two inclusive approaches. Through the shared experiences of a teacher and a student, they demonstrate that the participatory approach can also be effective in learning situations for which there are no good practices and examples available. When the lives of... Read more
DOI: 10.31287/FT.hu.2022.1.11

Impresszum

This website is the website of the “Hungarian Journal of Disability Studies & Special Education”,
published by the Eötvös Loránd University Bárczi Gusztáv Faculty of Special Needs Education.
H-1097 Budapest, Ecseri út 3.

© 2025 Kiadó: ELTE BGGYK • Built with GeneratePress