Szerző: Perlusz Andrea
2024/1: Gyógypedagógus, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Módszertani és Rehabilitációs Intézetének főiskolai tanára. Kutatási és oktatási területei az inkluzivitás kérdéskörét érintik, beleértve a sajátos nevelési igényű gyermekek inkluzív iskoláztatását, illetve a fogyatékossággal élő személyek társadalmi inklúzióját.
Affiliáció: ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Módszertani és Rehabilitációs Intézetemail: perlusz.andrea _at_ barczi.elte.hu
ORCID: 0000-0002-2608-9221
2024/1 | A fogyatékosságkutatás általános tendenciáinak feltárása: koncepciók és módszerek
A fogyatékosságtudomány elméletek, pedagógiák és gyakorlatok mátrixát alkotja. Az évek során a fogyatékosságtudomány számos kiigazításon ment keresztül a meghatározás, a kutatási eredmények, a módszerek, a fogalmak és az elméletek tekintetében. A fogyatékosság fogalmának meghatározása nemcsak országonként, hanem egy-egy országon belül is eltérő a jogi, politikai és társadalmi diskurzusok fejlődése miatt. Ebben a cikkben félig szisztematikus … Olvass tovább
DOI: 10.31287/FT.en.2024.1.2