2021/1 | The establishment of an Easy-to-Read Information Centre (KÉIK) at the Special Needs Education Training Institute in Szeged
DOI: 10.31287/FT.hu.2021.1.2
2021/1: Egyetemi tanár (SZTE JGYPK, EKE, Selye János Egyetem, Komarno). Zenetanár alapvégzettség után pedagógia szakos diplomát szerzett a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetemen, 1980-ban. Egyetemi doktori címet 1983-ban, kandidátusi fokozatot 1989-ben kapott. A Debreceni Egyetemen habilitált 2000-ben, a Magyar Tudományos Akadémia doktora pedig 2004-ben lett. Az SZTE, illetve annak jogelődjein 1985 óta oktató. Egyetemi tanárrá 2005-ben nevezték ki. 2008 és 2019 között a Gyógypedagógus-képző Intézetet vezette. 1990 óta tagja (2014 és 2021 között vezetője) a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottságának. A MAB szakértője, 2006 és 2009 között elnökként vezette a Tanárképzési Bizottság munkáját. Fő kutatási területe a pedagógiatörténet. Publikációiban foglalkozik a gyermekkor és a nőnevelés történetével, a 19–20. századi iskolatörténettel, a pedagógia eszmetörténetével és a gyógypedagógia történetével. Témavezető és oktató az ELTE és a PTE neveléstudományi doktori iskolájában. 2016 óta Eszterházy Károly Egyetem neveléstudományi doktori iskoláját vezeti.