Skip to content
Kiadó: ELTE BGGYK

Hungarian Journal of Disability Studies & Special Education – HU ISSN 3004-0108 (Online)

  • Aims and scope
  • 2024/2
  • All issues
    • Articles grouped by issues
    • Articles grouped by authors
    • Articles grouped by keywords
  • About the journal
    • Publishers' policy
    • Basic Ethical Principles
    • Open access to the articles
    • Impressum
  • For the authors
  • Contact us
  • MagyarMagyar

Szerző: Dan Goodley

2019/1: A fogyatékosságtudomány és a pedagógia professzora a Sheffield Egyetemen. Korábban a Leedsi Egyetemen és a Manchesteri Metropolitan Egyetemen oktatott. Számos könyve és cikke jelent meg a kritikai fogyatékosságtudomány témájában, többek között Self-advocacy in the Lives of People with Learning Disabilities (Open University Press, 2000), Disability Studies (Sage, 2011, első kiadás) és Dis/ability Studies (Routledge, 2014). A szerző Ruby és Rosa édesapja, lelkes szurkolója a Nottingham Forest futballcsapatnak, imádja a Beatlest, a The Libertinest és a Sleaford Modsot.

2019/1 | Disability Studies An Interdisciplinary Introduction 2nd edition 9. Education. Challenging neoliberal-ableist education through critical pedagogy

This chapter explores inclusive education – recognising that much of what happens in educational institutions might be framed as neoliberal-able education, and reveal some ways of challenging neoliberal-able education through critical pedagogy.
DOI: 10.31287/FT.hu.2019.1.1

Impresszum

This website is the website of the “Hungarian Journal of Disability Studies & Special Education”,
published by the Eötvös Loránd University Bárczi Gusztáv Faculty of Special Needs Education.
H-1097 Budapest, Ecseri út 3.

© 2025 Kiadó: ELTE BGGYK • Built with GeneratePress