2022/1 | Hogyan készültünk fel a lektorátusi nyelvvizsgára? Egy narratív beszámoló.

A cikk a szerzőpáros párhuzamos beszámolója, amelyen keresztül kétféle inkluzív megközelítést is megismerhetnek az olvasók. Egy tanár és egy tanítvány közösen átélt tapasztalataikon keresztül mutatják be, hogy a participatív szemléletmód olyan tanulási helyzetekben is hatékony lehet, amelyhez még nem állnak rendelkezésre jó gyakorlatok, precedensek. Amikor a gyógypedagógus-szociológus hallássérült doktorjelölt és a német fordításokkal sokat foglalkozó, … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2022.1.11

2021/1 | A segítőkutyák valóban szinte „bárhová” elkísérhetik gazdájukat? Közszolgáltatást nyújtó intézmények képviselőivel végzett interjús vizsgálat eredményei.

Segítőkutya-gazdák gyakran szembesülnek azzal, hogy – a hatályos jogszabályi rendelkezések ellenére – speciálisan képzett négylábú társuk jelenléte miatt megtagadják számukra valamely (köz)szolgálatás igénybevételét. A tanulmány – segítőkutya-gazdák körében végzett, szélesebb spektrumú kutatások tanulságaira támaszkodva – közszolgáltatók képviselőivel készült 15 interjúbeszélgetést mutat be, melyek tartalmi kiértékelése MAXQDA szövegelemző szoftver támogatásával történt. A vizsgálat feltárt néhány, a … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2021.1.13

2018/2 | Híd a csend és a hangok világa között? Szemléletformálás segítőkutyákkal a hallássérült személyek társadalmi beilleszkedése érdekében

Részlet a tanulmányból: „A cikk a hallássérült személyek pszichoszociális helyzetének ismertetését követően kutatási eredményeink és tapasztalataink alapján kidolgozott újszerű társadalmi szemléletformáló eszközöket mutat be: (1) segítőkutyák bevonásával tartott óvodai, iskolai és munkahelyi társadalmi szemléletformáló programokat, illetve egy, a (2) segítőkutyák világáról szóló mesekönyvet.”

DOI: 10.31287/FT.hu.2018.2.3