2024/1 | Iskolai tapasztalatok felnőtt fogyatékos személyek narratíváin keresztül

Magyarországon az 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról adott lehetőséget arra, hogy a fogyatékos gyermekek integrált óvodai-iskolai nevelése, oktatása megkezdődjön, majd ennek széles körű elterjedését támogatta az 1998. évi XXVI. törvény a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról. Az integráció folyamatát nemcsak a gyerekek állapota és a szülők döntése határozza meg, hanem a rendelkezésre álló … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2024.1.5

2022/1 | Pszichoszociális fogyatékos személyek médiareprezentációja.

2014. augusztus 1-én egy férfi a villamossínek alá lökött egy nőt, aki meghalt. A médiában nagy teret kapott ez az esemény, s egy rendőrségi hírből széles körű társadalmi érdeklődést kiváltó ügy lett. Esettanulmányunkban a „combinós gyilkosság” kapcsán megjelent híranyagokat mint a pszichiátriai betegekként diagnosztizáltak médiareprezentációját mutatjuk be. Kiinduló hipotézisként azt feltételeztük, hogy a médiában jellemzően … Olvass tovább

DOI: 10.31287/FT.hu.2022.1.3