Tanulmányunkban egy participatív kutatás legfőbb módszertani tanulságait mutatjuk be. Kutatási projektünkben – egy személyi asszisztencia (PA) együttműködés két résztvevőjeként – értékeltük az együtt töltött két hónap tapasztalatait, különös tekintettel egymás megismerésének folyamatára. Elemzésünkben megvizsgáltuk személyes kapcsolatunk számos aspektusát, így például a PA szolgáltatás komplex mibenlétét, a pozitív és negatív előítéleteink szerepét vagy éppen a munka- és szabadidő dinamikáját. Írásunk első részében ismertetjük az általunk alkalmazott duoetnográfiai eljárás jellegzetességeit. Miután kitértünk arra, hogy kifejezetten a fogyatékosságtudomány területén miért lehet indokolt a duoetnográfia használata, három kérdéskörre – a kutatótársak viszonyának (a)szimmetrikus jellegére, az egymásrautaltság jelenségére és a szerzőség kérdésére – fókuszálva bemutatjuk, hogy kutatásunk során milyen előnyeit és hátrányait tapasztaltuk a módszernek.